נוגה גידור בע"מ

פח טרפזי – ההיסטוריה שלו ולמה הוא משמש

פח טרפזי

לאורך השנים חברות חיפשו דרכים ליעל את פתרונות האחסון והבנייה שלהן. אחת מהשיטות הללו התגלתה במאה ה-18, בארה"ב, כאשר אדם שניסה להעביר ולאחסן מזון גילה כי הפתרונות הישנים של פחים עגולים אינם יעילים מספיק. כך, פותחה צורה אחרת, המבוססת על צורת טרפז, ומאפשרת לחבר חלקי פח זה לזה ביעילות רבה כדי לבנות משטחים שונים. אצלנו באתר נוגה.

המוצר הראשון שנבנה בשיטה הזו היה לא אחר מאשר קופסת "נייר הטישו" ששימשה בפועל לסיוע לחיילים במלחמת העולם השנייה, כאשר נשלחו אליהם מוצרי מאפה שונים.

מה השימושים של פח טרפזי כיום?

כיום, פח טרפזי משמש למגוון רחב של שימושים. הוא הרבה יותר גדול מהגרסה ששימשה בעבר לבנית קופסת העוגיות. בעברית החומר הזה נקרא "איסכורית".
ניתן להשתמש בפח המכופף כדי ליצור גגות בצורות שונות, החל מגג שטוח ועד לגגות מרשימים הבנויים בצורה של משולש.
כמו כן, נהוג לבנות יריעות של פח טרפזי המחוברות זו לזו ויוצרות גדר סביב אתרי בנייה. העובדה כי מדובר בחומר זול, דק יחסית, המעניק עמידות גבוהה למשך זמן – מאפשר ליצור מערכות שלמות של גדרות זמניים לפרויקטים בבנייה.
יש מספר צורות לכופף את הפח, אפשר  להקליק כאן ולמצוא באתר ויקיפדיה מידע נוסף על פח גלי וללמוד עוד על כך.

איך מייצרים את הפח הזה?

כדי לייצר פח המכופף בצורה הנכונה יש להשתמש בציוד כבד. בדרך כלל מדובר במכונות שלוקח להן זמן רב לעבד כל גיליון פח. אך, בזכות העובדה כי ניתן לייצר מכונות מהירות וגדולות יותר האוחזות ביריעות פח גדולות, מפעלים מקצועיים מצליחים לייעל את הייצור.

אילו גוונים ניתן לצבוע את הפח?

קיים יתרון נוסף לשימוש בפח טרפזי, ניתן ליצור ממנו יריעות בכל גודל ובכל גוון. כך, לדוגמה, אם אדם מעוניין לייצר גג שיתאים בסט הצבעים ללוגו החברה – הוא יכול להזמין יריעות של פח טרפזי בצבעים אלה.
למעשה, זהו חומר גלם זול, נוח לעיבוד עם עוצמה שיכולה להספיק לזמן רב.

מה לגבי ניהול טמפרטורה?

היות ומדובר בפח, קיימת רגישות לטמפרטורה ולכן יש להוסיף אליו עוד חומר מבודד אם רוצים להשתמש בו כגג.
עם זאת, כיום ניתן ליצור מעין סנדוויץ' משתי יריעו של פח טרפזי וביניהם חומרים אוטמים, וכך להעניק עמידות ארוכת טווח לחומר. כמובן, שמחיר של איסכורית מעובדת או בעלת מספר שכבות יהיה גבוה יותר משל פח טרפזי בלבד.

לסיכום, אם אתם מחפשים כיום פח טרפזי, בכל גודל צורה או צבע, תוכלו לפנות אלינו ונוכל לייצרו עבורכם.

שתפו אותנו

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

פוסטים אחרונים

Call Now Button דילוג לתוכן