נוגה גידור בע"מ

מה זה אסכורית? המדריך המלא

בניית גגות - מה זה אסכורית

אם התחלתם לעבוד בעבודה חדשה בתחום הבניה או שאתם משפצים את הבית בוודאי יצא לכם לשמוע את המושג. לא כולם יודעים מה זה אסכורית ולכן החלטנו להקדיש פוסט מיוחד לנושא כדי שתכירו את החומר היטב ואת השימושים השונים בו.

ראשית להגדרה – מה זה אסכורית?

השם אסכורית מתייחס ליריעה שעשויה מחומר מתכתי הקרוי פח. זהו כמעט אותו חומר שהרכב שלכם עשוי ממנו, אבל בדרך כלל הוא הרבה יותר דק.
היות ומדובר בחומר יחסית פשוט הוא מאוד זול ולכן הוא משמש לבניה של חפצים רבים בעולם הבניה. בהמשך נרחיב על הנושא כמובן הרבה יותר.
את האסכורית בדרך כלל מכופפים כדי לשוות לה עוצמה רבה יותר. אתם יכולים למצוא פח גלי או פח שמעוצב בצורה של טרפז. על פח טרפזי תוכלו לקרוא בפוסט מיוחד שהקדשנו לנושא.

מה עושים עם אסכורית?

אז היות ואסכורית היא זולה מאוד, משתמשים בה כדי לבנות משטחים כמו גידור של אתרי בניה. אם רוצים, אפשר להשתמש בגרסה הגלית החזקה או לבחור דווקא בגרסה הישרה. אז אפשר לתלות על הגדר שלטים שונים לפרסום של פרויקט הבניה.
יש עוד תכונה מסויימת לפח שהופכת אותו לחזק יותר. התכונה הזו מכונה גילוון. נרחיב עליה מעט.

מהו גילוון?

גילוון הוא ציפוי של המתכת באמצעות שכבה דקיקה מאוד של אבץ. תהליך זה מעניק לחומר יתרון נוסף – הוא הרבה יותר עמיד בפני חלודה. למשל, אם אתם רוצים ליצור גג מאיסכורית, ולא רוצים שהוא יסבול מפגעי מזג האוויר כמו גשם וברד. תבחרו בפח מגולוון.
מעבר לשכבת האבץ, ניתן גם ליצור אסכורית עם עוד תכונה חשובה נוספת לאסתטיקה. זהו הצבע של הפח. הצבע הטבעי שפח מגיע איתו בדרך כלל הוא כסף. אך, מה אם המבנה שלכם הוא לבן או שחור? תוכלו לבחור את הצבע המתאים מתוך קשת צבעים גדולה.

מה זה אסכורית צבעונית – כיצד צובעים אותה?

בוודאי תהיתם – איך צובעים אסכורית? האם מדובר בצביעה שמתבצעת באמצעות מברשת כמו שצובעים קיר? בפועל התהליך שונה לחלוטין. הוא דומה יותר לדרך שבה יצרן הרכב צובע את הדלת של המכונית שלכם.
ראשית, אם קיים ריתוך כלשהו בחומר, מוסר ציפוי הריתוך (השלאקה), והאסכורית מנוקה מכל שאריות של חומרי חיתוך או אבק.
לאחר מכן, הצביעה מתבססת על חום, ואז הצבע הופך להיות ממש חלק מהמוצר הסופי.
חשוב לדעת, שאם רוצים לצבוע שוב את החומר הזה בעתיד, תידרש פעולת ניקוי יסודית המתבצעת באמצעות חול, ורק לאחר מכן ניתן יהיה לצבוע את המתכת.

מדוע משתמשים בפח כשהוא מכופף?

כעת אתם מנסים להבין את הנושא לעומק ותוהים – מדוע משתמשים בפח זה כאשר הוא מכופף? למה לא להשתמש בו ישר? רבים שואלים אותנו מה זה אסכורית גלית או טרפזית.

הכיפוף נוצר כדי להעניק לפח את העוצמה שלו.

כפי שהזכרנו בהרחבה בפוסט העוסק בפח הטרפזי, מקור השיטה הזו הוא בסביבות מלחמת העולם השניה. אז הבינו שכדי לשלוח לחיילים הנמצאים בחזית מזון מהבית (כמו עוגיות) אפשר להכניסו לקופסאות עשויות מתכת. אך, כיצד אפשר לוודא שהעוגיות אכן יגיעו שלמות? התחילו להוסיף שיפועים שונים למתכת, וכך היא היתה הרבה יותר חזקה ופחות רגישה לתנאים השונים בהובלה.
הצורה הטרפזית התבררה כחזקה יותר מהכיפוף הגלי המקורי של קופסאות מלחמת העולם השניה.

ארבעה או חמישה כיפופים למטר

עם השנים השיטה השתכללה.

נוצרו מכונות שמסוגלות לייצר את האסכורית בשיטות שונות. ישנה חלוקה בין יריעות שכוללות ארבעה כיפופים טרפזיים למטר ולבין אלה שכוללות חמישה. כמו כן, ניתן גם לבחור כמה מילימטרים יהיה החומר המוכן. כך, כל אתר בנייה יכול לבחור את החומרים המתאימים לו ביותר.

לסיכום, אם עד כה תהיתם מה זה אסכורית, כעת יש לכם את כל המידע. תוכלו לבחור את הגדר המתאימה לאתר הבנייה שלכם. לבחור את הצבע ואפילו את העובי של החומר. אתם מכירים את ההיסטוריה של האסכורית ויכולים ליהנות מהתוצאות של המחקר שבוצע לפני כמאה שנים, שהביא ליצירת החומר האיכותי והזול הזה.

אם אתם זקוקים כיום לאסכורית – תוכלו כמובן ליצור עימנו קשר ולנוכל לסייע לכם לדעת מה הצורה והעובי המתאימים ביותר. הניסיון שצברנו עם השנים מאפשר לנו להעניק שירות מקצועי ללקוחותינו, עם מכונות מקצועיות שמייצרות כמות גדולה של יריעות ביום אחד.

שתפו אותנו

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

פוסטים אחרונים

Call Now Button דילוג לתוכן