נוגה גידור בע"מ

בניית גגות: אסכורית – הפתרון המהיר והנוח

בניית גגות - מה זה אסכורית

לאורך השנים תעשיית הבניה מחפשת דרכים להשתדרג ולהשתפר. אחד מהתחומים שאנו רואים בו שדרוג משמעותי בשנים האחרונות הוא בניית גגות. מספר עשרות שנים בעלי בתים פרטיים וגגות של מבנית יבילים ותעשייתיים מחפשים את הדרך הנכונה לבנות גג יציב בעלות נמוכה. כזה שיוכל לעמוד מול רוחות איתנות, גשמים וטמפרטורות קיצוניות. בניית גגות כיום עוברת שינוי משמעותי בזכות שימוש בפח מיוחד המונה אסכורית. במאמר זה נדון בנושא בהרחבה.

בניית גגות באמצעות אסכורית

כיום, רבים מאמצים את השיטה של בניית גגות באסכורית. ניתן לבצע זאת בשתי דרכים. הראשונה היא לבנות את הגג אך ורק מהפח עצמו. אפשרות זו מתאימה למי שמעוניין לבצע עבודות כמו קירוי של חניון או של מחסן חיצוני.

אפשרות שנייה היא הקמה של גג באמצעות אותו חומר, על גבי גג קיים. כך, ניתן לשמור על רמת איטום מירבית וכמובן גם ליהנות מהיתרונות האסתטיים של חומר זה.

בניית גגות – יופי ועוצמה יחדיו

מה הופך את הגגות העשויים מפח זה ליפים במיוחד? בניגוד לחלקי פח פשוטים שהיו משמשים בעבר לקירוי גגות, האסכורית יכולה להגיע במגוון רחב של צבעים. היא נצבעת בשיטה מיוחדת שהופכת את הצבע לחלק בלתי נפרד מכל יריעה של פח. בנוסף, כל חלק בגג זוכה לאיטום באמצעות שכבה מיוחדת, המגנה עליו מפני טמפרטורות, נוזלים ועוד. כך, הגג נשאר יפה ומרשים לאורך שנים רבות. שיני הזמן אינן נוגסות בו באותה מידה.

כל זאת, כאשר כמובן זוכרים שמדובר בחומר עוצמתי יותר מעץ וחומרים אחרים. לכן, הוא יכול לעמוד גם בתנאים של ברד המכה בחוזקה על הגג.

גגות סולאריים ירוקים על גבי חניונים

הידעתם כי היום יש עוד שימוש לאסכורית? אפשר לקרות שטחים כמו חניות פתוחות או אפילו חוות חקלאיות באמצעות החומר הזה. לאחר מכן, אפשר לשים מעל הגג לוחות הקולטים אנרגיה סולארית ולייצר הכנסה.

כל זאת מתבצע בשטחים פתוחים שעד כה לא היו מקורים. למשל, ישנן עיריות שהיום מוסיפות קירוי של אסכורית מעל אצטדיוני כדורגל פתוחים והופכת אותם למאגר בלתי נדלה של אנרגיה מתחדשת.

כמה זמן האסכורית מחזיקה מעמד?

מי שחושב על שינוי חומרי הגלם בהם הוא משתמש היום לצורך בניית גגות והחלפתם בפח זה, ישמח לדעת כי הוא יכול להינות מהתוצאה למשך עשור או שניים לפחות.

כמובן, חשוב להמשיך ולתחזק את הגג, במיוחד בתקופת הסתיו בה העלים מתחילים לנשור מן העצים. חשוב כמובן גם להתאים את עובי הגג לצרכים של המבנה. אם אנשים צריכים לשהות על גג זה באופן תדיר, יתכן וכדאי לשקול להשתמש בפח טרפזי חזק יותר, שיעניק עמידות רבה למבנה.

לסיכום, בניית גגות צריכה להיות מתוכננת היטב, ומומלץ מאוד להשתמש בחומרי גלם איכותיים ועמידים כדי ליהנות מהתוצאה לאורך זמן.

שתפו אותנו

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

פוסטים אחרונים

Call Now Button דילוג לתוכן